kolmapäev, 7. jaanuar 2015

Mon premier jour

Salut !

Pikk päev selja taga. Ärkasin kell 4 hommikul ning asusin Bordeauxi poole teele. Reisimise osa oli isegi üllatavalt talutav, tavaliselt olen pidanud rohkem ja kauem kannatama, kuid kell 6:50 asusin teele ning väikese vahepeatumisega Amsterdamis, olin kell 11:30 Prantsusmaa aja järgi juba kohal. Kuna mul on palju asju kaasas - isegi paariks nädalaks on minu jaoks keeruline "kergelt" pakkida -, kokku üle 45 kg, siis otsustasin mitte busside ja trammidega seigelda ning valida teekonnal lennujaamast ülikoolini sõiduvahendiks takso. Sain ka kohe vahva taksojuhiga paar esimest sõna prantsuse keelt lobiseda. Muideks, ma pole kuskil näinud nii ilusaid taksosid kui seal olid, uhked valged ja uued džiibid - nagu oleks tagasi Abu Dhabisse sattunud.

Hoopis keerulisem oli pärast toreda taksojuhiga sõidu lõppemist oma pagasitega edasi liigelda. Ainuüksi CROUS-i (see organisatsioon vahendab üliõpilaste majutust jms kogu Prantsusmaal) büroosse jõudmine, mis oli minust 20 meetrit eemal, osutus kümnekonna trepiastme tõttu üpris põnevaks katsumuseks. Pea pani ragistama ka büroo töötajate oskamatus suhelda minuga inglise keeles. Õnneks oli mul prantsuse keele loengutest ankeetide täitmise juures mõned asjad meelde jäänud, kuid sellegipoolest kirjutasin alla lepingutele, millest suurt aru ei saanud. Loodan, et end nüüd kellelegi maha ei müünud. Noor neiu, kes minuga tegeles, pidi suurest pingutusest lausa Google Translate appi võtma, et minuga paberimajandust lõpule viia. Sel hetkel sain ma aru, et keelebarjäär hakkab mulle veel probleeme tekitama kui isegi üksuses, mis tegeleb pidevalt rahvusvaheliste üliõpilastega, ei mõisteta inglise keelt. Aga noh, üksi mägi pole ületamatu! Vist?

Kui ma oma 40 kilo pagasit lõpuks neljandale korrusele ühikatuppa vedasin, siis sain suurest väsimusest ja rõõmust hinge tõmmata ning pakkisin asjad lahti. Tuba on lihtne ja üsna väike, aga täitsa passib mulle. Ning oma väike privaatne WC on samuti tore lisa, mis sest, et see sarnaneb Rootsi kruiisilaevade lihtkajutite omaga. Kööki jagan nelja toa vahel, millest üks on veel tühi, kuid teises kolmes elab kaks prantsuse tüdrukut ning üks hispaania kutt. Muideks üks prantsuse neiu õpib ülikoolis vene keelt ja tal tuli kohe Eesti seetõttu rõõmustavalt tuttav ette. Ütles lausa, et viimasel käigul Venemaal sai ta seal Eesti maiustusi proovida.

 ma chambre
 vaade mu ühikatoast

 mes nouveaux amis

 ma maison

Kuna ühikatuba on ääretult kasinalt sisustatud, pidin ma täna võtma ette suurema shopingu. Puudu oli tekk, padi, potid-pannid ja ka kõik muu majapidamises vajalik. Minu õnneks sain tuttavaks kreeka neiu Nefeliga, kes oli rõõmuga nõus tulema mulle seltsiks, giidiks ning ka abikäsi kottide tassimisel oli hilisemalt hädavajalik. Poes oli nii palju põnevaid asju, eriti, mis puudutab kondiitri- ja pagaritooteid. Aga eks mul on aega veel seda kõike siin maitsta.
tramm B

head-paremat

Homme on siis nö tutvumispäev ülikoolis, mis kestab põhimõtteliselt päev otsa. Ülehomme külastame vist Erasmixiga ka Bordeauxi südalinna, kuhu ma pole veel jõudnud, aga väga ootan. Ahjaa, ilm on väga mõnus, sarnane sooja Eesti kevadega, talvemantlit ja talvesaapaid, rääkimata villastest kinnastest ja mütsidest, pole tarvis. Kuid ilmselt saan lähiajal vihma - selline see talv siin on.

Bonne soirée !

Kertu



roheline muru keset talve

4 kommentaari:

  1. Nii tore ja põnev oli lugeda, et jõudsid ilusti kohale ja pildid annavad ka väga hea ülevaate, ootan juba järgmist postitust ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tore, et on inimesi, kes viitsivad lugeda. Sellepärast ma kirjutangi. :)

      Kustuta
  2. Nii-nii vahva! Mulle tuli kohe meelde see, kuidas ma Inglismaale kolides ühes Londoni hostelis oma 40 kg kolmandale korrusele vedasin. Võehh! Meeldejäävad mälestused! Hoian pöialt sulle!!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oh jah, mul oli Pekingis samuti sama jama, õudne lihtsalt. :D But what doesn´t kill makes stronger, right?

      Kustuta