reede, 16. jaanuar 2015

L´ecole et la vie

Salut !

Nüüdseks olen siin olnud 10 päeva ning vaikselt hakkavad asjad paika loksuma. Olen hankinud endale prantsuse numbri, mis tähendab, et lõpuks ometi on mul taas telefonis internet ning lisaks sellele piiramatud kõned ja sõnumid Prantsusmaal. Euroopa tsoonis (k.a. Eestis) on ka lauatelefonidele helistamine tasuta *juhhei!*. Muideks juba eile helistasin vanaemale ning ta oli nii rõõmus, et saame helistada, sest nii tundub talle nagu olen ikka lähedal. Selline telefonipakett läheb mulle maksma 20 eurot kuus, mis iseenesest polegi nii ränk kui kartsin. Samas tuleb tõdeda, et kui kõik väljaminekud siiani kokku arvestada, olen juba praegu mitmekordselt rohkem kulutanud kui Eestis terve kuu peale. Üsna pea peaksin ka enda Prantsusmaa pangakaardi kätte saama, milleks ma olen juba kolm korda pangas kohal käinud, kuid siiani pole veel õnneks läinud. Neil käib see asjaajamine väga uimaselt, iga kord lähen annan paar allkirja või paberit juurde ning siis ootan, kuniks nemad oma toimetused tehtud saavad. Vahepeal olen veel turisti mänginud ning paar päeva tagasi käisin Singapuri tüdrukutega Pey-Berlandi tornis vaadet imetlemas.

 õues on küll üsna soe, aga tuul on külm ja nii võib haigeks jääda

 ägedad trammid

la vue

Sel nädalal algas ka kool ning esmamuljed on nüüdseks kogutud. Vähemalt need õppejõud, kes minule aineid annavad, on väga professionaalsed ning tundub ka, et tudengisõbralikud. Esmaspäevaks peame sisse andma ainetele registreerimise lehe, mida hiljem enam muuta ei saa, seega võtsin ma veidi aega, et enda valikud välja selgitada. Tegelikult on mul õppemaht siin ikka üsna väike, kuna Tartu Ülikool nõuab Erasmuse vahetussemestril olles ainult 15 EAP-d ainepunkte, kui tavaliselt on mul Tartus kohapeal õppides normiks 30 EAP-d. Teised tudengid peavad ka siin 30 EAP-d ainepunkte täitma. Nii et mul saab ilmselt olema palju vaba aega. Ained, mille võtan, on järgmised:

  1. Comparative Political Regimes a´ka Poliitiliste režiimide võrdlus
  2. A history of modern Europe (1789-1991) a´ka Euroopa uus- ja uusim aeg (1789-1991)
  3. French as a foreign language a´ka Prantsuse keel võõrkeelena
  4. Dynamics of Changes in Israeli Society and Politics a´ka Muutused ja konfliktid Iisraeli ühiskonnas
  5. Africa by Numbers: Knowledge & Governance in Development a´ka Aafrika numbrites: arenev teadmus ja valitsemine
    Viimased kaks ainet on külalislektorite pärusmaa ning kestavad ainult kaks nädalat, kuid sisaldavad endas pikki kohtumisi, ühes aines lausa neli tundi järjest. Need kaks ainet saavad juba veebruari lõpuks läbi ning edasi jätkan vaid kolme ainega. Et ma liiga palju ei logeleks, siis ilmselt teen ajaloo aines lisatöö, 15 leheküljelise essee, millega saan selle aine punktid kahekordistada. Siin on selline võimalus peaaegu kõigi ainetega, mis on iseenesest tore. Kokku teenin siinse olekuga 20 EAP-d.

    Üldiselt eelistavad õppejõud pigem interaktiivset mudelit, kus loengu asemel toimub pigem professori ning tudengite vaheline dialoog. Seetõttu on paljud klassid üsna väikesed, kus osaleb umbes 10-30 inimest. Selline oli ka ajaloo klass, kus me peatume mitmeks loenguks Prantsuse Revolutsioonil, mis tundub mulle nii-nii põnev. Ka prantsuse keele klass on loomulikult väike ning esimene tund läks pigem hästi, kuigi õppejõud räägib ainult prantsuse keeles ning seega läheb vahepeal veidi kauem aega, et aru saada, mida ta tahab, et me teeksime. Veidi ehmatav oli ka see, et nii mõnigi minu klassis on prantsuse keelt õppinud juba palju aastaid. Üks noormees lausa üheksa aastat! Ning see peaks olema A1 algtaseme klass. Meist on nõrgem vaid ainult üks teine grupp. Seega paneb imestama, et nii mõnigi suhtles õppejõuga ainult prantsuse keeles. Aga eks see paneb mind rohkem pingutama. Eile valmistasin juurde veel hulga prantsuse keelseid sildikesi, mille kleepisin nii aknale, uksele kui ka vannitoa peeglile, et igal sammul ikka uued sõnad silme ees oleks.

     üks vähestest suurtest loengutest: Poliitiliste režiimide võrdlus

    Linna peal käies üritan ka võimalusel müüjatega või teenindajatega suheldes lihtsamad asjad prantsuse keeles öelda, et saaksin veidi harjutada. Mu laused on küll aeglased ning ehk ka veidi konarlikud, kuid õnneks saavad nad aru, mida ma soovin. Sama tehnikat kasutasin täna ka SNCF kontoris, kus käisin, et soetada noortekaart ning seejärel Pariisi rongipiletid. Nimelt on mul veebruari lõpus talvevaheaeg ning selleks ajaks tuleb Georg mulle Prantsusmaale külla. Kokku saame poolel teel - Pariisis. Need lennupiletid olid minu kingitus talle jõuludeks. Irooniline on see, et tema lennupiletid läksid maksma pea poole vähem kui see, mis ma maksin täna kokku noortekaardi ning rongipiletite eest. Kuna see noortekaart oli niivõrd kallis (50 eurot!) siis kavatsen seda veel kasutada ning ehk kevadepoole Lõuna-Prantsusmaa ette võtta.

     piletid olemas!

    juba unistan

    Aa, ning kes soovib mulle kirjutada või joonistada, siis minu aadress on järgnev:

    Kertu Tenso
    Domaine Universitaire
    Village 5: Ab45
    20. avenue de Bardanac
    Pessac, France
    33608

    Olge tublid!

    Kertu

    Kommentaare ei ole:

    Postita kommentaar